İyi haberler! Bu hafta, bir Cyberpunk 2077 yaması, AMD’nin Radeon RX 6000 serisi grafik kartları için ışın izleme desteği ekledi ve Nvidia’nın (endişe verici bir şekilde) son teknoloji aydınlatma özellikleri üzerindeki özel tutuşunu gevşetti. Ancak Cyberpunk 2077, AMD’nin FidelityFX Süper Çözünürlük olarak adlandırılan kayıp DLSS rakibinin yeterince yakında gelemeyeceğini ortaya çıkardığı için bu biraz da kötü haberle geldi. AMD, 2018'de Nvidia'nın GeForce RTX 20 serisi grafik kartının teknolojiyi bilgisayarlara getirmesinin ardından Radeon RX 6000 serisi GPU'larda gerçek zamanlı ışın izleme desteğini tanıttı.
Ancak Nvidia yalnızca ışın izlemeye odaklanmakla kalmadı; aynı zamanda tamamlayıcı bir Derin Öğrenme Süper Örnekleme (DLSS) özelliğini de kullanıma sundu. DLSS, oyunları dahili olarak daha düşük bir çözünürlükte işlemek ve ardından son görüntüyü seçtiğiniz çözünürlüğe yükseltmek için RTX grafik kartlarında makine öğrenimi ve özel AI çekirdeklerinden yararlanır. Bu, GeForce kartlarının ışın izlemeyi açtığınızda ortaya çıkan korkunç performans etkisini ortadan kaldırmasına yardımcı olur.
Brad Chacos / IDG Radeon RX 6900 XT, Cyberpunk 2077 dışındaki her şeyde acımasızdır. DLSS gibi bir özellik olmadan ışın izleme, en güçlü grafik kartlarında bile performansın oynanamaz seviyelere düşmesine neden olabilir. AMD’nin Cyberpunk 2077 performansı bunu kanıtlıyor.
Bu nesli piyasaya süren tüm Radeon GPU'ları çok pahalıya mal oluyor ve daha yüksek çözünürlükleri hedefliyor. Radeon RX 6700 XT, 1440p oyun için üretilirken, Radeon RX 6800 serisi ve devasa 1.000 $ 'lık Radeon RX 6900 XT 4K çözünürlüğü hedefliyor. Cyberpunk da dahil olmak üzere geleneksel olarak rasterleştirilmiş oyunlar için bu GPU'lar kıçına tekmeyi basar ve isim alır.
Cyberpunk 2077’nin ışın izleme özelliği, AMD’nin grafik kartlarını düşük 1080p çözünürlükte bile diz çöktürüyor. GameStar'ın kıyaslamaları, Radeon RX 6700 XT'nin ışın izleme Ultra ve hatta Orta kalite ayarlarına ayarlıyken saniyede 30 kare tutmakta zorlandığını gösteriyor. 6800 XT, RT Ultra'da 35 fps'ye ve RT Medium'da 45 fps'ye ulaşarak biraz daha iyi performans gösteriyor.
750 doların üzerinde bir teklif için bu hala acınacak bir durum. GameStar, benzer GeForce kartların RT etkinken yüzde 66 ila yüzde 100 daha hızlı olduğunu belirtiyor. Bu arada PCGamer, canavar gibi Radeon RX 6900 XT'nin ışın izleme açıkken Cyberpunk 2077'yi 1440p çözünürlükte bile oynayamayacağını gösterdi.
Adil olmak gerekirse AMD, kartlarının şu anda yalnızca 1080p'de ışın izlemeyi işlediği ve Cyberpunk 2077’nin tatlı açık dünya göz şekeri GPU'ları terletmekle ün kazandı. Bu kadar şaşırtıcı derecede pahalı grafik kartları için hala şaşırtıcı derecede zayıf bir gösterim. Daha da kötüsü, CD Projekt'in Cyberpunk'a entegre ettiği AMD Dynamic FidelityFX CAS özelliği (ve oyunun herhangi bir GPU'daki performansına yardımcı olmayı önerdik), Radeon kartlarında etkinleştirilmiş ışın izleme ile tamamen kırılmış durumda.
WCCFTech'ten Keith May'ın videosu - PCWorld'ün The Full Nerd podcast'inde bir şaka ve tekrar konuğu - özelliğin açık olduğu ortamların var olup olmadığını gösterir. Ne yazık ki. Çoğu oyun, gerçek bir ışın izleme vitrini olan Cyberpunk kadar ezici değil, ancak 1080p sınırlaması Radeon grafik kartlarında da geçerli.
DLSS, Nvidia'nın 1440p, 4K ve hatta ışın izleme açıkken gülünç 8K çözünürlükte oyun oynamasına izin veriyor. (sonuncusu çok nadir olsa da). Şu anda Nvidia için delikte bir as var. AMD’nin çözümü geliyor.
Şirket, geçtiğimiz sonbaharda Radeon RX 6000 serisinin ilk çıkışından bu yana FidelityFX Super Resolution ile dalga geçiyor ve açık çözümün AMD destekli konsollarda da çalışacağını ve dolayısıyla geliştiricilere daha çekici geleceğini iddia ediyor. Ama yakında gelmeyebilir. Radeon şefi Scott Herkelman geçtiğimiz günlerde The Full Nerd podcast'ine çıktı ve FSR'nin yıl sonundan önce çıkacağına söz verdi (AMD’nin DLSS rakibinin çalışmak için makine öğrenimine ihtiyaç duymadığına dair şifreli bir teaser çıkararak).
AMD Köşedeki "Süper Çözünürlüğü" görüyor musunuz? "Muhtemelen dahili olarak sahip olduğumuz en büyük yazılım girişimlerinden biridir, çünkü ışın izlemeyi açmak istiyorsanız, sadece rekabet gücüne sahip olmak istememenizin veya GPU'nuzun bu kadar sert vurulmasının ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. "Herkelman dedi. "FidelityFX Süper Çözünürlük, bu yıl piyasaya sürmemiz için önemli bir şey, ancak biraz daha zaman alacak. İyi ilerliyoruz, ancak hâlâ yapacak işlerimiz var.
” Yeterince erken gelemez. Günümüz oyunlarının büyük çoğunluğu ışın izlemeli değildir ve AMD’nin acımasız Radeon RX 6000 serisi kartları, Nvidia’nın geleneksel oyunlarda en iyisi ile baştan aşağı gider. Yine de ışın izlemeyi açtığınızda, GeForce GPU'lar AMD'de bir çürük oluşturdu. Neyse ki, Cyberpunk 2077 Cyberpunk 2077, ışın izleme kapalıyken bile muhteşem görünüyor. Not: Makalelerimizdeki linklere tıkladıktan sonra bir şey satın aldığınızda küçük bir komisyon kazanabiliriz. Daha fazla ayrıntı için bağlı kuruluş bağlantı politikamızı okuyun.
.
hello world
Yorumlar
Yorum Gönder