Quake II RTX ile başlayan Vulkan ışın izleme desteği nihayet resmileşti



Yavaş bir başlangıçtan sonra ışın izleme kanatlarını açmaya devam ediyor. Geeky Windows 10 özelliği olarak başlayan şey, şimdi yeni nesil Xbox Series X ve PlayStation 5 konsollarında da bir yuva buluyor ve Salı günü, Khronos Group konsorsiyumu ışın izlemenin geliştiricinin Vulkan için hazır olduğunu duyurdu ve uzun beklenen son uzantılar. Vulkan; Doom Eternal, Rainbow Six Siege ve Half-Life Alyx gibi oyunlar tarafından kullanılan, Microsoft'un tescilli DirectX 12 grafik API'sine açık, çapraz platform alternatifidir. Wolfenstein Youngblood, Quake II RTX ve JX3 (Asya'da) üzerinde ışın izleme özelliğine sahip üç Vulkan tabanlı oyun gördüğümüz için haberler kafa karıştırıcı olabilir. Ancak bu oyunlar, ışın izlemeyi Vulkan'ın resmi desteğinden önce çalıştırmak için bir Nvidia uzantısına dayanıyordu. Bu uygulanabilir bir yara bandı, ancak bir Nvidia uzantısı kullanmak, oyunların AMD'nin rakibi Radeon RX 6000 serisi grafik kartlarında ışın izlemeyi etkinleştiremeyeceği anlamına da gelir - Wolfenstein'da görünür bir seçenek bile değildir.
DirectX Raytracing ile oluşturulan oyunların Windows üzerinde evrensel olarak çalışması gerektiği gibi, resmi Vulkan uzantıları da tüm uyumlu GPU'larla çalışmalıdır. Nvidia, ışın izlemeyi gerçeğe dönüştürmek için pek çok zor iş yaptı ve şirket, Vulkan ışın izlemeyi eksik satmıyor. Vulkan desteğine sahip bir Game Ready Sürücüsü bu sabah canlı olarak yayınlandı - sistemimde zaten bir GeForce Experience bildirimi olarak belirdi - ve Nvidia'nın geliştiricileri de bu sabah Quake II RTX'i resmi uzantılara geçirerek tescilli Nvidia yara bandını kaldırdı .
Brad Chacos / IDG Vulkan ışın izleme sürücüleri, Nvidia'nın GeForce Deneyiminde sunuluyor. Şirket, gazetecilere gönderdiği bir e-postada, "Işın izlemeyi Vulkan'a getirmek birçok şirket tarafından çok yıllık bir çaba oldu ve Nvidia, evriminin her aşamasında aktif bir liderlik pozisyonu aldı" dedi. "Khronos'taki Vulkan ışın izleme alt grubuna başkanlık etmek üzere seçildik, Vulkan çalışma grubunun hızlı ilerleme kaydetmesine yardımcı olmak için satıcı uzantımızın Khronos için tasarımına katkıda bulunduk ve Vulkan ışın izleme uzantısının geçici sürümü için sürücüler gönderdik. alt grup için geliştirici geri bildirimleri.
Artık bu uzantıları bir oyunda ilk kullanan biziz. " Bununla birlikte, açık, çapraz platform grafik standartları tek bir şirketin işi değildir. AMD'nin yazılım geliştirmeden sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Andrej Zdravkovic, "Vulkan'da ışın izlemeyi standartlaştırmak, ışın izlemeyi çok çeşitli cihazlarda kullanılabilir hale getirmenin yanı sıra geliştiricilerin bu teknolojiyi tam anlamıyla kullanmalarına olanak sağlamaya yönelik önemli bir adımdır" dedi. bir açıklama.
"AMD, AMD Radeon Software Adrenalin Edition sürücümüzdeki ışın gölgeleme ve ışın sorguları dahil olmak üzere bu uzantının tüm ana özelliklerini destekler. AMD RDNA 2 mimarisi tabanlı grafik kartlarında donanım ışın izleme desteği sayesinde Vulkan Ray Tracing uygulamamızdan mükemmel performans sağlamak için geliştiricilerle de çalışıyoruz. " Quake II RTX, tam Vulkan ışın izleme desteğine sahip yalnızca ilk oyun değil, aynı zamanda şimdiye kadarki ilk tam yol izlemeli oyun.
Bu, normalden çok tüm aydınlatma efektleri için gerçek zamanlı ışın izleme kullandığı anlamına gelir veya iki özellik. Yol izleme, oyunu 1997'de orijinal olarak piyasaya sürülen bir klasik için şaşırtıcı derecede güzel ve şok edici derecede yorucu hale getiriyor. Nvidia'nın Quake II RTX oyun demosu size ilk üç seviyeye ve üç kişilik otomatik bir kıyaslama sunar, ancak tam sürüme sahipseniz, yol izleme baştan sona çalışır.
AMD, Adrenalin 2020 Sürümü 20.11.3 sürücülerine Vulkan ışın izleme desteği dahil ettiğinden, ışın izleme donanımına sahip herhangi bir grafik kartı artık çalıştırabilir. Minecraft'ın ışın izleme özelliği de geçen hafta beta sürümünden çıktı. Bu, hem Vulkan hem de Microsoft’un DXR’i için tam ve son yol izleme uygulamalarını şimdi test edebileceğiniz anlamına gelir. Yol izlemenin on yıllık oyunlarda ilk ortaya çıktığı gerçeği, en son aydınlatma özelliklerinin ne kadar zor olduğunu size anlatmalıdır.
Nvidia’nın fantastik DLSS 2.0 teknolojisi Minecraft'ı ışın izleme açıkken oynanabilir hale getirme konusunda çok fazla yük taşır. Geliştiriciler, Vulkan oyunlarında ışın izlemenin nasıl uygulanacağı hakkında daha fazla bilgi için Khronos Group veya Vulkan SDK web sitelerine gidebilirler.
Öte yandan oyuncular, her bütçeye uygun en iyi grafik kartlarına yönelik kılavuzumuza göz atmak isteyebilirler. , çünkü ışın izleme en güçlü GPU'ların bile çığlık atmasına ve terlemesine neden olabilir. Not: Makalelerimizdeki linklere tıkladıktan sonra bir şey satın aldığınızda küçük bir komisyon kazanabiliriz. Daha fazla ayrıntı için bağlı kuruluş bağlantı politikamızı okuyun.
.

hello world

Yorumlar