6 Haziran'da nihayet Nvidia’nın yeniden düzenlenmiş Quake II RTX sürümünü ücretsiz olarak alabileceksiniz. Ve oyunun ne kadar hızlı çalıştığını merak ediyorsanız, bunu mümkün olan en eski usul yöntemiyle öğrendik. Öncelikle, sizi yakalamak için Nvidia, iD'nin klasik 1997 nostaljik nişancı Quake II'sini aldı ve onu tam yol izlemeli bir oluşturucu ile sevgiyle güncelledi.
Bunu "hibrit ışın izleme özelliğine sahip başka bir oyun" olarak reddedebilirsiniz, ancak, bu bundan çok daha fazlası. Işın izleme donanım performansının bu kesişme noktasında, çoğu oyun ışın izlemeyi az miktarda kullanır ve bunu geleneksel tarama teknikleriyle birleştirir. Bununla birlikte, Nvidia’nın Quake II RTX remaster'ı, sahneyi oluşturmak için ışık ışınlarını fiziksel olarak izleyerek her şeyi işler.
Modern bir oyunun karmaşıklığıyla böyle bir girişim mümkün değildir, ancak 1997’deki Quake II, bunu erişilebilir hale getirir. Nvidia, Computex sırasında Quake II RTX'in piyasaya yakın bir sürümüyle oynama şansı verdi, bu yüzden RTX sürümünün aslına ne kadar yakın olduğunu görmeye karar verdik. Güncelleme: Son sürüm videoda gösterilen demo dosya adını değiştirmiş gibi görünüyor, ancak bunu Nvidia'nın bu sabah piyasaya sürdüğü ücretsiz sürümde test ettik (buradan indirin).
Doğru bilgi için okumaya devam edin. Quake II hakkında konuşurken, eski usul bilgisayar oyunlarından ve eski usul grafiklerden bahsediyoruz. 1997'de Matrox hâlâ oyundaydı, AMD henüz ATI'yi satın almamıştı ve hatta Nvidia'nın GeForce'u bile yoktu (o zamanki kartı Riva 128'di).
Aslında düzinelerce grafik şirketi vardı o sırada hala rekabet ediyor. Sanki dünyanın nasıl bir zaman döngüsünde olduğunu kanıtlamak istercesine, Intel’in yakında çıkacak olan ayrık grafik kartı AGP arabirimini kullanan i740 korkusuyla herkes botlarında titriyordu. Yatırımcılar, teknoloji analistleri ve basın arasındaki geleneksel görüş, Intel'in yanlış yapamayacağı ve yakında ayrı grafik pazarını devralacağıydı.
1997'de, PC oyuncularının hepsi 3Dfx’in Voodoo kartını istedi (Voodoo2 kartı Quake II'den bir yıl sonra çıkacaktı). IDG Quake II RTX'te 1997'de yaptığımız şekilde bir karşılaştırmayı nasıl çalıştırdığınız aşağıda açıklanmıştır. Yalnızca eski zamanlayıcılar Quake II'nin yerleşik bir kıyaslama olduğunu hatırlayabilir ve bu da grafik kartlarını ölçmek için hızlı bir şekilde oyun kıyaslaması haline geldi (GPU terimi henüz icat edilmemişti).
Harika olan, Nvidia'nın Quake II'yi yeniden düzenlemesinin şunları içermesi. 1997'den orijinal timedemo. Çalıştırmak için oyun demosunu Nvidia’nın web sitesinden yükleyin. Ücretsiz sürüm üç seviye içerir, ancak Quake II yerleşik karşılaştırmasını çalıştırabilmelidir.
Oyunu test etmek istediğiniz çözünürlük ve grafik kalitesi ayarları için yapılandırın ve ardından şu ana sırayı izleyin: Bu komutlar Quake RTX sürümünde çalışır (Christoph Schied tarafından Q2VKPT projesi için oluşturulmuştur). Quake II kopyanızın bugün nasıl çalıştığını görmek istiyorsanız, bunun yerine şunu yazmanız gerekebilir: Alternatif bir demo haritası için bunun yerine demomap demo2.dm2 yazın.
Quake II şimdi kısa sahneyi yönetecek. Tilde tuşuna tekrar basmak, çalıştırmadan ortalama bir kare hızını gösterecektir. Güncelleme: Bu sabah Nvidia tarafından yayınlanan son demo, demo haritasını atmış gibi görünüyor, ancak yine de yazarak önceden korunmuş karşılaştırmayı çalıştırabilirsiniz: En Son Güncelleme: Demoyu çalıştırma komutu bir kez daha değişti.
Konsolu aşağı çekmek için ~ tuşunu kullanın ve şunu yazarak orijinal önceden korunmuş karşılaştırmayı çalıştırın: Quake II RTX'in henüz son hali olmayan bir sürümüne sahip bir GeForce RTX 2080 Ti'de, görsel kalite yüksek olarak ayarlanmış 1920x1080 çözünürlükte yaklaşık 97 fps gördük. Karşılaştırma için, GeForce GTX 1660 Ti GPU ile Core i7-9750H dizüstü bilgisayarda OpenGL 3.2 oluşturucuyu kullanarak, 8x anizotropik filtreleme ve çoklu örnekleme kapalıyken 1920x1080'e ayarlanan Quake II'de yaklaşık 419 fps gördük.
Yapmak zorundaydık Yamagi yamasını kullanarak önce Steam sürümüne yama yapın. 1.200 $ 'lık GeForce RTX 2080 Ti kartta 97 fps'nin altındaysanız, burada neler olduğunu hatırlayın. Oyun, tamamen yol izlemeli bir oluşturucu kullanıyor ve çalıştırması hesaplama açısından pahalı.
Bu, bugüne kadar sadece 3D filmlerde ve oldukça yakın zamanda kullanılan bir tekniktir. Aynı zamanda bazı güzel efektler sağlar. Quake II RTX'teki cam pencereler ve su, orijinal sürümden açıkça gece gündüz gibi görünüyor.
Dolayısıyla, GeForce RTX 2080 Ti'de "yalnızca 97 fps" hakkında bilgi sahibi olacaksanız, Quake oyun seansının olduğunu bilin II RTX, tam uzunlukta bir animasyon filmden daha fazla ışın izlemeli kareyi ve gerçek zamanlı olarak kolayca oluşturur. Quake II RTX'i çalıştırmayı planlıyorsanız, muhtemelen Game Ready GeForce sürücüleriyle de eşleştirmek isteyeceksiniz (burada mevcuttur). Bu nedenle, bunu günümüz oyunlarında ve donanımlarında ışın izleme durumuna yeni bir bakış açısı getirmek için bir fırsat olarak kullanmak yerine, saati 22 yıl geriye sarın ve oyunun bu cevherini yükseltin.
Not: Makalelerimizdeki linklere tıkladıktan sonra bir şey satın aldığınızda küçük bir komisyon kazanabiliriz. Daha fazla ayrıntı için bağlı kuruluş bağlantı politikamızı okuyun ..
hello world
Yorumlar
Yorum Gönder