Microsoft, UWP uygulamalarında daha fazla kir toplayarak Win32 uygulamalarını tekrar gelecek olarak bırakıyor
Microsoft, Microsoft Store'u dolduran UWP uygulamalarının köklerini doğramaya başladı, çünkü sessizce kendi reklam platformunu kullanarak para kazanmayı bırakmayı planlıyor. Bu, geleneksel Win32 uygulamalarının Windows ekosisteminde daha büyük bir rol oynaması için kapıyı açtı. Ancak geliştiriciler bunun yerine başka platformlara geçebilirler. Küçük bir gönderide Microsoft, UWP uygulamaları için Microsoft Reklam Para Kazanma platformunu 1 Haziran'a kadar kapatacağını ve geliştiricilerin uygulamalarını finanse etmenin başka yollarını bulmalarını istediğini söyledi. “Bu geçiş bugün Reklam Para Kazanma platformuna güvenen geliştiriciler için acı verici olsa da, başka bir reklam platformuna geçiş yapmak için yeterli zaman sağlamak istiyoruz” diyor. UWP uygulamalarının başlangıçta birden çok Windows platformunda çalışması amaçlanmıştır: PC'ler, Windows tabletler, Windows telefonlar, Xbox ve HoloLens. Ancak Windows telefonunun ortaya çıkması ve HoloLens'in kurumsal alana sürülmesi ile UWP uygulamaları için iki önemli gerekçe ortadan kalktı. Geçtiğimiz Mayıs ayında Microsoft, UWP uygulamalarını Xbox konsoluna getirme kararını 2016'da tersine çevirerek, Microsoft Store'a geleneksel Win32 uygulamaları eklemeye başlayacağını belirtti. (Destansı CEO'su Tim Sweeney, UWP'nin Microsoft'un PC oyunlarında “tekelleşmesini” etkinleştirdiğinden acı çekti, ancak teknik sınırlamalar aynı zamanda oyunların UWP sürümlerinin Win32 kuzenlerinden daha az güçlü olduğu anlamına geliyordu.) Bu sadece oyunların değil Win32 uygulamalarının kapısını açık bıraktı , Microsoft Mağazası içinde daha büyük bir rol oynamak için. Aslında, Microsoft Store'u Win32 uygulamalarına taşımak kaçınılmaz görünüyor. Şirketler ve Apple tarafından işletilen uygulama mağazaları, bir geliştiricinin işaret ettiği gibi kullanıcılara uygulamaların test edildiğini ve onaylandığını garanti eder. Aksi takdirde, uygulamanın kendisinin meşru olup olmadığına karar vermek kullanıcıya bağlıdır. “Herkesin Web Sitelerinden indirebileceği genel amaçlı uygulamalar en azından tehlikelidir,” diye yazdı Mobility in Life uygulamalarından bir geliştirici. “Kullanıcı onu yüklüyor ve sahne arkasında neler olduğunu (arka plan hizmetleri, kötü amaçlı yazılım vb.) Hiçbir fikri veya kontrolü yok. Uygulamaların işletim sistemi sağlayıcısından kontrol edildiği diğer platformlarda, bir uygulama herhangi bir gizlilik kuralını veya güvenlik ihlalini ihlal ederse, hemen herhangi bir Mağazadan kaldırılır. Kullanıcılar her yerden indirirse hiçbir kontrol yapılamaz. ” Çok gigabaytlık bir oyunun UWP uygulaması olarak mı yoksa geleneksel bir Win32 uygulaması olarak mı yazılması gerektiği konusundaki tartışmalar, Microsoft'un geçen yıl Mağazadaki Win32 oyunları hakkındaki kararı ile birlikte görünüyor. Twitter gibi daha kompakt, günlük uygulamalar her iki yöne de gidebilecek gibi görünüyor. İdeal olarak, kullanıcılar bu uygulamaların hangi sürümünü alacağını bilmeyecek veya umursamayacak, Win32, UWP veya Progressive Web olarak yazılmış olmasına bakılmaksızın en iyi, tam özellikli sürümü alacağına güvenecekler Uygulama (uygulama görevi gören bir Web sayfası). Bu gelecek zaten burada olabilir. Daha önce Slack'in Win32 sürümünü indirdim ve Microsoft Store'dan ayrı bir sürüm indirdim. Makinemde iki uygulama bulunmasına rağmen, her iki uygulamaya tıklandığında Win32 sürümünü başlatıyor. Ya da belki o kadar özdeştir ki fark etmedim. (Slack, uygulama içi reklamlar kullanmaz.) Her iki şekilde de, sadece Slack kullanıyorum. Kullanıcılar olarak, UWP uygulamalarının çöküşünü alkışlayabiliriz. Ancak, gelişimin boşlukta gerçekleşmediğini de belirtmek gerekir. Microsoft’un reklam platformu olmadan, geliştiricilerin uygulamalar için ücret alması veya tamamen başka bir reklam platformu bulması gerekir. Ayrı bir iş parçacığında, geliştiriciler seçeneklerin eksikliğini anladılar: AdDuplex, muhtemelen ve diğerleri değil. “Bundan böyle bir seçeneğimiz yok. Yapabileceğimiz tek şey uygulamalarımızı ücretli yapmak! Ve sadece ücretli! ”Diye yazdı Mobility in Life uygulamalarından bir geliştirici. Diğerleri Windows'dan iPhone platformuna geçmeyi tartışıyordu. Geliştiricileri kovalamak da Windows ekosistemine yardımcı olmuyor. Microsoft’un Mağazası zaten uygulamalardan yoksun; oyun geliştiricilerin Microsoft Store'un yanı sıra (Epic, Steam) seçim yapabileceği çok sayıda vitrin önü var. Bu arada, yorum bölümü uygulamanın kararsızlığı hakkında olumsuz eleştirilerle dolu göründüğü için Adobe Lightroom gibi büyük yaratıcı uygulamaların lansmanı sorunlu görünüyor. Microsoft’un kararı o zaman siyah veya beyaz olmak zorunda değildir. Kullanıcılar bunu bir şekilde deneyimleyecek ve geliştiriciler de oldukça farklı olacak. Her durumda, Microsoft’un büyük UWP deneyi yavaş yavaş ölüyor gibi görünüyor. Not: Makalelerimizdeki bağlantıları tıkladıktan sonra bir şey satın aldığınızda, küçük bir komisyon kazanabiliriz. Daha fazla ayrıntı için satış ortağı bağlantı politikamızı okuyun.
Yorumlar
Yorum Gönder