Apple’ın Mac satışlarındaki düşüş - şimdiye kadarki en iyi MacBook Pro'yu piyasaya sürmesine rağmen



Apple, AirPod'lardan bahsetmemek için tampon iPhone ve Apple Watch satışları sayesinde yeni bir gelir rekoru kırdı, ancak şirketin en son finansal sonuçları (mali Q1 için) Mac cephesinde bir kayma ile tüm ihtişam değildi. Apple'ın bilgisayarları söz konusu olduğunda, satışlar geçtiğimiz yılın aynı çeyreğinde 7.4 milyar $ 'dan (yaklaşık 5.7 milyar £, 11 milyar $ AU) düşerek 7.2 milyar $' a (5.5 milyar £, 10.7 milyar $) düştü. Apple'ın bugünlerde yalnızca gelir rakamlarını açıkladığı için birim satışları bilmiyorum. Hayır, bu büyük bir düşüş değil - yaklaşık% 3'lük bir düşüşü temsil ediyor - ancak Apple'ın genel olarak çok iyi konuştuğu (elbette tatil satışlarıyla şamandıralı) bir çeyrekte Mac geliriyle geriye gittiğini söylüyor. Apple'ın şimdiye kadarki en iyi MacBook Pro'yu piyasaya sürdüğü - en azından değerlendirmemize göre - artı Mac Pro'da başarılı ve iyi düşünülmüş bir taze alımın olduğu bir çeyrek olduğu için kafanızı daha da tırmalamanız gerekebilir. Her ne kadar ikincisi daha niş ve çok pahalı bir ürün olsa da). Yine de Mac'in satışları düştü - neden bu olabilir? Bu, Apple'ın kazanç çağrısında (The Motley Fool aracılığıyla) ele aldığı bir sorundur ve baş mali işler görevlisi Luca Maestri, Mac'in MacBook Air ve Mac mini'nin piyasaya sürülmesinden dolayı “yıl boyunca zor bir karşılaştırma” yaptığını bir yıl önce Aralık çeyreği. Başka bir deyişle, bu lansmanlardan hatırı sayılır bir ivme ve erken satışlar bu sefer uymak zordu. Tabii ki, bu hala yeni MacBook Pro 16 inç ve makinenin beklediğimiz kadar fazla etki bırakmadığı konusunda hafif bir soru işareti bırakıyor. Özellikle ne kadar iyi olduğu ve genel olarak dizüstü bilgisayarın parlayan kritik alımı belirtildiği gibi. Kasım 2019'da raflara çarpan yeni süper boyutlu MacBook Pro, belki de merhemdeki sinek fiyat olarak kalmasına rağmen, gerçekten bir ayağı yanlış anlamıyor. Doğal olarak, MacBook Pro 16 inç, ucuz olmaktan çok uzaktır, ancak 2019 modelleriyle karşılaştırıldığında (en azından giriş düzeyinde) fiyatla ante'yi artırmaz. Yine de, bu yeni MacBook Pro ile bir yıl önceki MacBook Air ve Mac mini arasındaki açık fark, başlangıç ​​fiyatının satışa sunulduğu yerdir, bu yüzden (göreceli) satış mücadelesinin olduğu yer bulabiliriz. Ya bu, ya da bilgisayar kamuoyu, eleştirmenlerin yanı sıra MacBook Pro 16 inç'i de almadı. Elbette bunu okuyabileceğimiz çok şey var ve tek bir çeyrekte çok fazla yargılayamıyoruz. Yine de Mac satışlarının önümüzdeki çeyrekte nasıl çalıştığını görmek ilginç olacak - ki bu daha eşit bir oyun alanı sunmalı (ve MacBook Pro 16 inç için tam çeyrek satış). İPad'in, Apple için diğer hayal kırıklığı yaratan alan olduğunu ve satışların 6,7 milyar $ 'dan (5,1 milyon £, 10 milyar AU $) 6 milyar $' a (4,6 milyar £, 8,9 milyar $ AU) düştüğünü unutmayın. Yine Maestri, iPad Pro'nun bir yıl önce Aralık çeyreğinde piyasaya sürülmesiyle, yıllık satış karşılaştırmasını zorlaştırdı.

Yorumlar